mandag den 8. juni 2009

Albuen


Det begynder at gå fremad med træningen igen.
Især når vi træner spor, er det ved at være sjovt.
De første såkaldte "moti-vationsspor" bestående af guffer, strøet tæt i et kort spor, gjorde mig forvirret. Desuden havde kragerne tit ædt de fleste af gufferne, inden jeg kom og fik dem opsnuset. Men Far har ved stædighed endelig fået lov til at lave et "slæbespor", hvor et stykke spegepølse bliver slæbt i en snor gennem græsset, og så bliver der lagt tre små depoter, guffer i en lille plastikbeholder, som jeg skal dække for at markere (og derefter æde, når Far åbner!). Sporet gås efter en halv time, og det synes jeg er sjovt!

Vi er startet på camping-sæsonen, og i grundlovsferien har vi været på Albuen Strand Camping syd for Nakskov. Der er en god, lang og strabadserende tur ad Albuetangen 6 km ud til Albuen.
Tangen er fyldt med får med lam, hvor ville jeg dog gerne hyrde dem lidt. Fårene havde dog en anden mening, og løb foran os en halv km ud ad tangen, de havde tydeligvis respekt for hyrdehunden! Far reddede et tåbeligt lam, som havde forvirret sig ind i en lille fold, for at komme væk fra mig og hen til sin mor. Det prøvede (lige som mig!!) at bryde igennem et kraftigt vildthegn, men hang uhjælpeligt fast. Det blev helt vildt glad, da Far løftede det ud og satte det ned på græsset. Sikke lammet og moren brægede i gensynsglæde!
Da vi skulle hjem, blev det styrtregn med store hagl, det kan nok være, at vi blev våde og kolde, inden vi havde gået de 6 km i blødt, vådt sand. Der kom gang i oliekaminen, da vi kom hjem i forteltet, jeg fik mig en rigtig lang skraber i min campingseng lige ved varmeblæseren!



1 kommentar:

Sanne sagde ...

Det ser ud til at i rigtig nyder det. Nu skal i vel også snart på sommerferie - forhåbentlig i lidt bedre vejr, end det regnvejr i var udsat for.

Coco har også været i puberteten og sin første løbetid - uha hvor hun forvirrede hanhundene.