mandag den 27. oktober 2008

C-hund

Da vi scorede vores 92,5 point til K-prøven, var vi måske lidt uheldige med lineføringen, men til gengæld var vi nok temmelig heldige i nogle af de andre øvelser. Men det går bare rigtig godt fremad med at blive sikker i de grundlæggende øvelser, som ud over lineføring er sid, stå og dæk. Jeg kan gå 15 skridt bort fra Cilja og vente mere end 30 sekunder, inden jeg går tilbage, og hun klarer det bare så fint.
Jeg har tænkt lidt over, at bagsiden af den medalje, at jeg altid kan kalde Cilja til mig, uanset afstand, og uanset om hun leger med andre hunde, nok er hendes problem med at være adskilt fra sin flok. Vi er ikke færdige med at finde frem til en holdbar måde at forholde os til det på endnu.
Hjemme er hun også tydeligt knyttet tæt til os. Hun elsker at ligge ved siden af den sofa, jeg sider i, og smålege med mig. Og hun følger meget efter mig rundt i huset, også op og ned ad trappen.
Klar til at gå i gang


Dækket af

Ingen kommentarer: