søndag den 12. oktober 2008

K-Prøve

Det var en flot dag på Dyrskuepladsen i Roskilde

Efterårsfarverne er kommet frem, Cilja kigger over mod prøvepladsen

Certifikatet

Så kom dagen, hvor Cilja og jeg skulle til vores første prøve.

Vi kom i god tid, så vi lige kunne få os luftet og se, hvad der skete. Lidt før aftalt tid blev vi kaldt frem. Prøven var todelt, så vi skulle vise lineføring og spring ét sted, og resten et andet sted.


Første øvelse: Lineføring.
Cilja gik og snusede til græsset og var temmelig ligeglad med mig. Det gik dog lidt bedre, da vi begyndte at løbe. Paradoksalt nok var lineføringen den øvelse, jeg havde frygtet mindst, men vi måtte nøjes med 5,5 point. Ikke den start, vi havde håbet!


Anden øvelse: Spring.
Spring har drillet mig en del, Cilja vil gerne springe, men hun bliver mærkelig anspændt, når vi nærmer os A-springet. Og hvad skete? Cilja gik perfekt på plads en meter før springet, sprang over i fint tempo og gik perfekt på plads på den anden side! Et 10-tal!


Så var det videre til andel af prøven.

Tredje øvelse: Stå.
Stå er en svær øvelse, det er svært at forstå, at man bare skal stå der og glo. Men Cilja stoppede op som hun skulle, blev tålmodigt stående, også da jeg gik tilbage, og satte sig først, da hun fik plads-kommandoen. Et ti-tal, som tæller dobbelt, altså 20!


Fjerde øvelse: Sid
Her måtte jeg give hende sid-kommandoen to gange, det trak et halvt point, ellers fint. Altså 9,5 point.


Femte øvelse: Dæk
Cilja klarede den faktisk fint, blot rejste hun sig halvt op, da jeg begyndte at gå tilbage til hende. 7,5 point.


Sjette øvelse: Tandvisning.
Dette har jeg ingen problemer med, jeg kan røre Cilja overalt. 10 point.


Syvende øvelse: Indkald.
Cilja løb straks ind foran mig og satte sig, fik en guf, fik en plads-kommando og gik flot bag om og på plads. 10 point, som også her tæller det dobbelt, altså 20 point.


Endelig den vigtigste karakter efter min mening: Helhedsindtrykket.
Jeg er meget glad for 10-tallet i denne diciplin, det er der fremtid i.


I alt blev det til 92,5 point og en samlet 4. plads blandt alle K-holdenes hunde. Der stillede 25 hunde til prøve.

1 kommentar:

Pia sagde ...

ET KÆMPE STORT TILLYKKE fra os i skoven, hold da op hvor er hun god. Og sikken en weekend vores hunde har haft. Tror Cilja slægter sin mor på. Hilsen os alle