mandag den 25. august 2008

Sikke en regnvejrsdag

I lørdags var vi igen til træning i Roskilde.
Og jeg skal lige love for, at det både regnede og blæste! Men det var Cilja nu lige glad med. Hun har altid været meget social og har knyttet sig tæt til os, og jeg tror, at det er derfor, at jeg altid kan kalde hende til mig, selv om hun er midt i en leg. Og det går godt med træningen. Det var første gang, hun stiftede bekendtskab med kommandoen 'plads', men den forstod hun lige med det samme. Og alle hundene leger fint sammen, Cilja har ikke været oppe at toppes med nogen endnu.
Der var en ny hund på holdet, en schæferhan. Jeg tænkte først, at de måtte være gået forkert, for han lignede en voksen hund. Men det viste sig, at han var 5 måneder lige som Cilja. Han var ca. lige så stor, som Cilja nok bliver. Der er åbenbart stor forskel på, hvor hurtigt forskellige racer vokser. Cilja vejer nu 14,8 kg.
Da vi var færdige, så var Cilja mere end villig til at hoppe ind i bilen og ind i sit bur, helt lige glad med regnen havde hun altså ikke været. På den halve time, det tager os at køre hjem, har Cilja hvilet nok til at være helt frisk igen, når vi kommer hjem.
Hun bliver nogle gange lidt køresyg efter ca. 10-15 km. Derefter kan vi køre til den anden ende af landet uden problemer.
På grund af regnen opgav jeg at tage kameraet med, så der er ingen billeder.
På vores morgentur møder vi næsten hver dag en blanding af labrador og en jagthund, som er meget løbeglad, den leger Cilja fint med. Ofte er der også en 6 måneders broholmerblanding, han vejer 35 kg, men er så god som dagen er lang. Han kan ikke følge med i de to andres tempo, men der er vægt bag, når han kommer frem!

1 kommentar:

Pia sagde ...

Puha, det er godt det ikke var over ved os det regnede sådan.
Aya er nu også ligeglad med regn, det er værre med mig!!!!!