torsdag den 22. maj 2008

Hvalpetest, eftertanker

Lidt snyd - nu og da er det andet øre oppe at stritte, i så kort tid, at vi ikke når at tage et billede.

Her har vi snydt lidt ved at tage hende lidt tilbagelænet.


En sød lille dreng i nabolaget, Frederik, hilser på Cilja






Jeg har hele tiden været tilhænger af, at der blev lavet en hvalpetest, før Ayas hvalpe blev fordelt. Og jeg synes stadig, at det er en god ide, også fordi jeg har tillid til Helle Mulvad og hendes arbejde for racen.
Men nu da vi er begyndt at lære Cilja at kende, må jeg sige, at hvalpetesten siger ikke det hele, og rammer på nogle punkter ved siden af. Cilja er en ualmindelig initiativrig og modig hvalp, som viser stor selvstændighed og forekommer meget lærenem. Tit ser jeg Ayas gener i hende, når hun stormer rundt i haven bare for at løbe. Hun finder på alle mulige kunster og laver charmerende gavtyveangreb på os. Hun er dejlig social og elsker selskab, men hun kan sagtens beskæftige sig selv. Det er ikke helt den hvalp, jeg ville forvente ud fra hvalpetesten. Men alligevel synes jeg, at hvalpetesten er det bedste, man kan gøre, for at fordele hvalpene på den bedste måde.

1 kommentar:

Pia sagde ...

Hej alle sammen.Skønt at Cilja ligner sin mor, det skal I kun være glad for..... Og jeg giver jer ret med hensyn til testen, jeg syntes nemlig også der er meget mere i de hvalpe end testen siger, men det er da også kun godt. Håber stadigvæk at I nyder hende.... Aya skal til Odense på søndag til DKK stævne arrangeret af SBH kreds 1